Amerykanie twierdzą, że marihuana jest mniej szkodliwa niż tytoń

Nowy sondaż przeprowadzony przez Gallup wskazuje, że Amerykanie uważają, że marihuana jest znacznie mniej szkodliwa niż większość wyrobów tytoniowych. Wyniki nowej ankiety zostały opublikowane przez firmę badawczą w środę.

Prawie wszyscy respondenci – 96 procent – twierdzi, że papierosy są szkodliwe. 82% z nich stwierdziło, że papierosy są “bardzo szkodliwe”. Czternaście procent twierdzi, że papierosy są “nieco szkodliwe”.

Natomiast 63 procent ankietowanych uważa, że marihuana jest szkodliwa. Dwadzieścia siedem procent uważa, że marihuana jest “bardzo szkodliwa”, a 29 procent uważa, że jest “nieco szkodliwa”. Dwadzieścia cztery procent uważa, że marihuana nie jest “zbyt szkodliwa”. Kolejne 18 procent stwierdziło, że uważają marihuanę za “zupełnie nieszkodliwą”.

Spośród ankietowanych 5 procent stwierdziło, że regularnie korzysta z marihuany. Kolejne 8 procent stwierdziło, że czasami używają trawki.

Tytoń wypada słabo

Osoby biorące udział w ankiecie zostały również poproszone o opinię na temat szkodliwości czterech produktów tytoniowych. Większość respondentów twierdzi, że cygara, tytoń do żucia i tytoń do fajki są “bardzo szkodliwe”.

Tytoń do żucia, na poziomie 71 procent, był postrzegany jako najbardziej szkodliwy po papierosach, następnie były cygara na poziomie 56 proc., a 52 proc. uważa, że palenie fajki jest “bardzo szkodliwe”. Vaping e-papierosów postrzegany były jako względnie bezpieczniejszy, z czego 38 proc. twierdziło, że jest to “bardzo szkodliwe”.

Spadek popularności papierosów

W sondzie przeprowadzonej przez Gallup, zapytano również o używanie wyrobów tytoniowych. Szesnaście procent badanych twierdzi, że w ciągu ostatniego tygodnia paliło papierosa. Największy wskaźnik palenia papierosów odnotowano w grupie 18-29 lat. W ciągu ostatnich 3 lat 15% z nich przyznało się do palenia papierosów, co jest spadkiem o ponad połowę – 24% w roku 2000.

“Wiele czynników może skłonić młodych Amerykanów do rzucenia palenia” – twierdzi Andrew Dugan z Gallupa. Wskazuje on, że kampanie reklamowe stygmatyzują młodych palaczy papierosów i sugerują one, że palenie tytoniu nie jest ani fajne, ani mądre, ani zdrowe.

Dodaj komentarz