Dawno, dawno temu, konsumenci trawki musieli spotykać się z dilerami w ciemnych zaułkach, aby zakupić zioło (przynajmniej tak twierdzą media). Dziś marihuanę można zamówić przez internet.
Dutchie to platforma, która oferuje ludziom możliwość zamówienia marihuany bezpośrednio do domu lub wybranego punktu. Dzięki firmie inwestycyjnej należącej do Snoop Dogg’a – Casa Verde, firma zamierza rozszerzyć swoją działalność.
Dzięki wsparciu “ojca chrzestnego marihuany”, Dutchie będzie świecić na zielono. Jego firma typu venture capital, Casa Verde, która koncentruje się na wspieraniu przemysłu konopi indyjskich, zainwestowała 3 miliony dolarów w Dutchie.
Obecnie firma rozwożąca marihuanę działa w dwóch miastach w stanie Oregon – Bend i Eugene. Dutchie rozpoczęło swoją działalność w Bend, ale dyrektor generalny Ross Lipson mówi, że pojawiło się duże zapotrzebowanie na innych rynkach.
Na co zostaną przeznaczone 3 miliony dolarów od Snoop Dogg’a?
Dutchie to platforma, która pozwala użytkownikom zobaczyć menu sklepu z marihuaną, bez niepotrzebnej jazdy po mieście. Kiedy klient składa zamówienie, kurier dostarcza mu produkt lub zawozi go w miejsce odbioru.
Logując się na platformę, zauważymy, że w Eugene działało 14 sklepów z marihuaną. W większości przypadków zamówienia powyżej 25 dolarów objęte są darmową wysyłką, a czas oczekiwania wynosi od 35 do 45 minut.
Dzięki dofinansowaniu od Snoop Dogg‘a w kwocie 3 milionów dolarów, Ross Lipson planuje rozszerzyć działalność firmy, która zwiększy wydatki marketing, aby przyciągnąć więcej konsumentów, co z kolei zwiększy liczbę placówek, które są aktywne na platformie.
“Z Dutchie postanowiliśmy stworzyć najłatwiejszy sposób na kupowanie konopi indyjskich i najprostszy sposób na ich sprzedaż, dając sklepom dostęp do narzędzi, których nigdy nie mieli, i klientów, do których nigdy nie dotarli. “- powiedział dyrektor generalny firmy.