Producent piwa Budweiser podpisuje 100 milionowy kontrakt z producentem marihuany

Dwa dni temu belgijski InBev, wiodący światowy producent piwa, i Tilray, światowy pionier produkcji i dystrybucji konopi indyjskich, ogłosili partnerstwo w zakresie badań napojów bezalkoholowych zawierających tetrahydrokanabinol (THC) i kanabidiol (CBD). Partnerstwo ogranicza się jedynie do Kanady, a decyzje dotyczące komercjalizacji napojów zostaną podjęte w najbliższej przyszłości.

Partnerstwo łączy doświadczenie AB InBev w zakresie napojów z doświadczeniem Tilray w zakresie produktów z konopi indyjskich. AB InBev jest światowym liderem w produkcji napojów alkoholowych, posiadającym ponad 500 marek, w tym kultowe piwo Budweiser.

Udział AB InBev odbędzie się poprzez spółkę zależną Labatt Breweries of Canada, jedną z firm założycielskich i wiodącego browaru w tym kraju, a udział Tilray będzie możliwy za pośrednictwem kanadyjskiej spółki zależnej Cannabis High Park Company. Każda firma zamierza zainwestować do 50 milionów dolarów , łącznie 100 milionów dolarów.

“Labatt stara się wyprzedzać pojawiające się trendy konsumenckie. Zamierzamy poszerzyć wiedzę na temat napojów bezalkoholowych zawierających THC i CBD”, powiedział Kyle Norrington, prezes Labatt Breweries of Canada. “Nie możemy się doczekać, aby opowiedzieć więcej o tych napojach i tej kategorii w nadchodzących miesiącach”.

Rok 2018 był ważny dla przemysłu marihuany w Ameryce Północnej. Kanada wdrożyła w październiku ustawę o konopiach indyjskich, legalizując marihuanę dla dorosłych w całym kraju. W ciągu dekady analitycy branży spodziewają się, że wydatki konsumenckie w branży legalnej marihuany wyniosą 47 miliardów dolarów.

W Stanach Zjednoczonych niektóre stany z premedytacją zakazały sprzedaży napojów zawierających kannabinoidy z konopi indyjskich lub napojów alkoholowych ze składnikami konopi, dlatego umowa Tilray z AB InBev ogranicza się tylko do Kanady. Tam przepisy dotyczące napojów konopi są bardziej przejrzyste. Jednak w porównaniu z wielomiliardową inwestycją Constellation Brand, 50 milionów dolarów AB InBev jest bardziej pierwszym krokiem w kanadyjskim przemyśle marihuany, w którym obie firmy obecnie koncentrują się na badaniach.

Dodaj komentarz