Reklama na ogromnych billboardach cyfrowych na Times Square na Manhattanie jest jedną z najbardziej pożądanych i skutecznych przestrzeni reklamowych na świecie. Nie powinno to być jednak niespodzianką. Times Square jest rocznie odwiedzane przez około 50 milionów ludzi, a w samego sylwestra przybywa tam milion gości.
Na początku roku na Times Square pojawiła się pierwsza w historii reklama konopi. Elixinol, producent produktów CBD z siedzibą w stanie Colorado, jest pierwszą marką konopi indyjskich, która umieściła swoją reklamę w samym centrum Manhattanu. Ich reklama była wyświetlana od 5 po południu do 2 w nocy, przez piętnaście sekund w czasie cyklu reklamowego.
Happy New Year! If you’re in #timessquare for #balldrop2019 tonight, keep your eyes out for the first-ever hemp CBD ads in #timesquarenyc we’re running from 5pm-2am. Wishing you all a very “hempy” new year. #NYE2018 pic.twitter.com/PktVwHHdut
— ElixinolCBD (@ElixinolCBD) 31 grudnia 2018
Konopie na Times Square
Choć Elixinol jest pierwszą firmą z branży konopi, która otrzymała zielone światło, zwycięstwo nie przyszło łatwo. Według Denver Business Journal, wniosek o reklamę produktów Elixinol został złożony rok wcześniej.
Inne firmy powiązane z konopiami indyjskimi w przeszłości również starały się zaprezentować przechodniom na Times Square. W 2014 r. Weedmaps złożył wniosek o miejsce reklamowe, ale najemca, CBS, odmówił.
Dziś firmy z branży konopi powinny mieć już znacznie mniejszy problem z wynajęciem miejsca reklamowego. CBD jest związkiem, który pozyskiwany jest głównie z konopi przemysłowych, a reklama Elixinol zyskała aprobatę dzięki ustawie rolnej z końca 2018 r., która zdekryminalizowała konopie 20 grudnia. Ustawa pomogła również administracji ds. Żywności i leków (FDA) i Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w sklasyfikowaniu kannabidiolu (CBD), jako substancji bezpiecznej do spożycia przez ludzi.