Facebook może zlikwidować ograniczenia dotyczące marihuany – oficjalne oświadczenie

Usunięcie strony na Facebooku stało się zbyt powszechnym zjawiskiem dla firm i organizacji, które działają w branży konopi indyjskich. Jednak, jak podał w poniedziałek The Telegraph, Facebook rozważa, czy zmienić zasady dotyczące “towarów regulowanych”, aby umożliwić promowanie sprzedaży produktów z konopi indyjskich.

“Nasza polityka w tej chwili nie pozwala na sprzedaż marihuany na platformie”, powiedzieli urzędnicy firmy podczas prezentacji wewnętrznej, w której uczestniczyli reporterzy The Telegraph. “Chcemy zastanowić się, czy możemy zmniejszyć to ograniczenie, szczególnie w odniesieniu do marihuany medycznej, legalnej marihuany i sklepów stacjonarnych z marihuaną”.

Wśród rozważań firmy znajduje się sposób, w jaki można ustalić, czy reklama sprzedaży marihuany na platformie jest legalna, w jaki sposób można zablokować treści związane z konopiami indyjskimi dla użytkowników, którzy nie ukończyli 21 lat i jak różne społeczeństwa na całym świecie zareagują na reklamy marihuany na platformie Facebook.

“Odkąd marihuana boryka się z różnymi prawnymi i społecznymi ograniczeniami na całym świecie, może to być dla nas wyzwaniem operacyjnym” – cytując wypowiedź pracownika opublikowaną przez The Telegraph. Firma “może napotkać regionalne przeszkody w tych obszarach świata, w których prawo lub [społeczeństwo] negatywnie postrzega marihuanę” – powiedział pracownik Facebooka.

Facebook 17 października okazał łaskę

Facebook 17 października 2018r. zniósł ograniczenia dotyczące wyników wyszukiwania na Facebooku, kiedy Kanada zalegalizowała marihuanę do celów rekreacyjnych. Wcześniej Facebook nie blokował takich podmiotów jak grupy walczące o legalizacje oraz konopne portale informacyjne, takie jak Fakty Konopne, ale strony te mogły otrzymać tzw. “shadow bana“, przez co nie było możliwości ich znalezienia w wyszukiwarce.

Algorytmy Facebooka sprawiły, że trudno było promować płatne posty o konopiach, nawet jeśli były one związane z polityką lub nowościami, a nie koncentrowały się na handlu konopiami indyjskimi. Nadal jest problem jeśli chodzi o promocję produktów z konopi przemysłowych, chociaż istnieją pewne sztuczki, dzięki którym algorytm nie blokuje promocji posta.

Sztuczna inteligencja przeciwna marihuanie

Według Telegraph, Facebook wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję do odnajdywania kont, na których promowane są konopie indyjskie. W ramach rozważanych zmian Facebook nadal będzie wprowadzał zakaz sprzedaży marihuany za pośrednictwem sekcji Marketplace i nadal będzie blokował płatną reklamę produktów z konopi indyjskich. Władze Facebooka zgodziły się jednak, aby firmy sprzedające produkty z konopi mogły je dodać do sekcji “produkty”.

Dodaj komentarz