Producent papierosów Marlboro inwestuje 1,8 miliarda dolarów w producenta marihuany Cronos Group

Jedna z największych na świecie firm tytoniowych wkracza na rynek konopi indyjskich. Producent papierosów Marlboro, Altria Group Inc. kupił w piątek 45 procent udziałów w Cronos Group, kanadyjskiej spółce produkującej marihuanę do celów medycznych i rekreacyjnych. Inwestycja jest warta 1,8 miliarda dolarów.

Umowa obejmuje możliwość nabycia dodatkowych akcji w ciągu następnych czterech lat, dzięki którym Altria może mieć nawet 55 procent udziałów w spółce Cronos Group z siedzibą w Toronto.

“Inwestycja firmy Altria oraz usługi, które zapewnią Grupie Cronos, zwiększy nasze zasoby finansowe i pozwoli nam rozszerzyć nasze możliwości rozwoju produktu i komercjalizacji oraz wiedzę prawną, aby lepiej pozycjonować Grupę Cronos w celu konkurowania, skalowania i kierowania szybko rozwijającym się globalnym przemysłem konopi. ”

Nie tylko Altria inwestuje w rynek konopi

W ubiegłym roku producent piwa Corona – Constellation Brands zainwestował 4 miliardy dolarów w Canopy Growth Corp., kolejnego kanadyjskiego producenta marihuany.

Sierpniowa inwestycja spółki Constellation, która produkuje piwo Corona i inne napoje, była jak do tej pory największą inwestycja na rynku konopi indyjskich. Dzięki tej inwestycji Constellation stało się właścicielem 38% akcji spółki Canopy.

Wielka inwestycja Altria doprowadziła do wzrostu cen akcji firm konopnych. Akcje Cronos Group Inc. podskoczyły w piątek o 22 procent.

Oczekuje się, że szybki wzrost rynku konopi indyjskich będzie kontynuowany wraz z kolejnymi falami  legalizacji w Stanach Zjednoczonych. We wtorek ultra-konserwatywny stan Utah stał się kolejnym stanem, który zalegalizował wykorzystanie marihuany do celów medycznych, a 6 grudnia marihuanę do celów rekreacyjnych zalegalizował stan Michigan.

Według Arcview Market Research, firmy inwestycyjnej skoncentrowanej na konopiach indyjskich, konsumenci wydadzą na legalną marihuanę 57 miliardów w ciągu kolejnego roku. Szacunki wskazują, że w Ameryce Północnej wydatki te wzrosną z 9,2 mld USD w 2017 r. do 47,3 mld USD w 2027 r.